Carpe diem...!


Με αφορμή την έναρξη της νέας χρονιάς, δράττομαι της ευκαιρίας να γράψω σκέψεις σκόρπιες, για αυτό το πολύτιμο πράγμα που λέγεται ζωή…και για όλα αυτά που μπορεί ο καθένας από εμάς να κάνει προκειμένου να την αξιοποιήσει όσο το δυνατόν πιο εποικοδομητικά…

Φίλοι μου, ας μη γελιόμαστε… Οι περισσότεροι άνθρωποι, πιστεύω, δεν έχουν αναλύσει μέσα τους το νόημα της ζωής και μόνο σε μια κρίσιμη στιγμή την εκτιμάνε. Όμως εγώ, προσωπικά, που έχω ξοδέψει ώρες ατελείωτες στο πως μπορούμε –άλλες φορές με απλά πράγματα και άλλες φορές με όχι και τόσο απλά- να τη ζήσουμε στο έπακρο, νιώθω τυχερή που μέσα από το Art-nouveau μπορώ να σας μεταφέρω τις σκέψεις μου… Ας τις πιάσουμε, λοιπόν, μία μία…

Στιγμές… Υπάρχουν ανεξάντλητα μέσα για να περάσεις όμορφες στιγμές. Γιατί η ζωή δεν είναι τίποτα άλλο από μια vintage βαλίτσα με στιγμές, από τότε που θυμάσαι τον εαυτό σου και με όσους ανθρώπους πέρασαν από δίπλα σου και εκτίμησες. Γονείς, συγγενείς, φίλοι, σύντροφοι.. άνθρωποι που δίπλα τους-και ας μην το ξέρουν οι ίδιοι- ζεις στιγμές ανεπανάληπτες, που αυτό συνεπάγεται ό,τι θεωρείται από τον εαυτό μας όμορφη στιγμή… Για μένα, ας πούμε, όμορφη στιγμή είναι το πρωινό που τρώμε με τον άντρα μου κάθε Κυριακή, ή όταν του διαβάζω αγαπημένους στίχους του Καζαντζάκη… Για άλλους μπορεί να είναι κάτι άλλο, κάτι μικρό, ένα τραγούδι ή ένα φιλί… Σε μια πρόσφατη συζήτηση με την ξαδέρφη μου, η οποία βρισκόταν σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση, μου είπε ότι, παρ’ όλες τις αναταράξεις, εκείνη νιώθει ευτυχισμένη που γυρνάει το βράδυ σπίτι και τρώει τα αγαπημένα της κουάκερ… Στιγμές αξέχαστες μπορεί να ζει κανείς όταν διαβάζει βιβλία, όταν κοιτάζει ή τραβάει φωτογραφίες, όταν δέχεται ή κάνει έκπληξη στον αγαπημένο του… Αλλά όλα αυτά δεν έρχονται από μόνα τους. Τα προκαλείς εσύ. Όλα εξαρτώνται από εσένα και μόνο εσύ ορίζεις τη μοίρα σου.

Προχτές βγήκα με την αγαπημένη μου φίλη. Και στα τρία μαγαζιά που πήγαμε η μουσική ήταν χάλια για κάποιο λόγο. Παρ’ όλα αυτά, χορέψαμε και διασκεδάσαμε τόσο -σε ευχαριστώ φίλη μου για αυτή τη διαφορετική προσέγγιση της διασκέδασης- που η βαλίτσα γέμισε με μία ακόμα στιγμή… Κάνε το άσχημο όμορφο. Μην έχεις θυμό μέσα σου, μην καταγίνεσαι με μικρότητες, μη βαλτώνεις τη σχέση σου, μην κλαις χωρίς κάποιον εξαιρετικά σημαντικό λόγο, να κλαις μόνο από χαρά, όλα εξαρτώνται από εσένα, ΟΛΑ! Να εκτιμάς τους γονείς σου, τους παππούδες σου που έφεραν στη ζωή τους γονείς σου και αυτοί με τη σειρά τους εσένα…τους προπαππούδες σου και όλους τους προγόνους σου…
Αυτά όλα θέλουν πολλή δουλειά με το μέσα σου… Θέλει αμέτρητο χρόνο εσωτερικής ψυχανάλυσης και επεξεργασίας, γι’ αυτό όσοι δεν τα είχατε σκεφτεί από αυτή την οπτική γωνία, ξεκινήστε… Ταξιδέψτε… Ταξιδέψτε! Στα ταξίδια αναφερόμουν όταν σας μίλησα για τα λιγότερο απλά μέσα που μπορεί κανείς με αυτά να κάνει τη ζωή του τέλεια. Και αυτό γιατί τα ταξίδια κοστίζουν. Κακά τα ψέματα, πολλές φορές για να περάσεις καλά χρειάζονται χρήματα. Αλλά, τουλάχιστον, για όσους εργαζόμαστε περνούν λεφτά από τα χέρια μας ρε παιδιά, πολλά ή λίγα περνούν. Για ένα ταξίδι αξίζει να κόψετε από παντού. Πρώτα απ’ όλα από τα άχρηστα τσιγάρα σας. Αν δεν καπνίζετε, κόψτε από ένα καφέ, από ένα μπλουζάκι, από το μηνιαίο manicure-pedicure σας, ή από όπου αλλού σας παίρνει να κόψετε. Γιατί δεν είμαστε όλοι τυχεροί που να έχουμε και την υγεία μας και λεφτά έτοιμα… Τα αγαθά άλλωστε κόποις κτώνται.
Αλλά ταξιδέψτε. Και ταξιδέψτε και πολύ. Όχι ένα Παρίσι και κάτι έγινε. Σε όσους μου λένε «πάαααλι ταξίδι θα πας;» τους απαντώ το εξής: «Ο κόσμος έχει περίπου 250 χώρες και εγώ έχω πάει μόνο σε 10. Πώς σας φαίνεται το ποσοστό;». Έτσι. Ορθά κοφτά. Δε χρειάζεται να απολογείστε, ούτε να επηρεάζεστε από τους άλλους σχετικά με την κρίση και τα τόσα χρήματα που ξοδεύετε στα ταξίδια ¨ενώ με αυτά τα λεφτά θα μπορούσες να κάνεις αυτό, το άλλο, το παράλλο…¨. Δεν τους αφορά. Και εσείς μη γίνετε καθόλου ρεαλιστές στο συγκεκριμένο θέμα. Όσον αφορά στα ταξίδια να είστε αχόρταγοι, αχάριστοι και πλεονέκτες. Και αναλαμβάνω όλη την ευθύνη των λόγων μου και παίρνω και το κρίμα στο λαιμό μου άμα λάχει. Ποτέ δε θα είναι αρκετά τα μέρη που έχεις επισκεφτεί. Και μακάρι να μπορούσα να πηγαίνω στα ίδια μέρη και χειμώνα και καλοκαίρι (δε λέω και άνοιξη και φθινόπωρο γιατί θα ακουστεί υπερβολικό, αλλά ναι θα το ήθελα και αυτό…). Τα τοπία από εποχή σε εποχή διαφέρουν και είναι σα να πηγαίνεις σε διαφορετικό μέρος… Σε δέκα μέρες φεύγουμε για Αμερική, τον προορισμό των ονείρων μου. Θα είναι τέλεια που θα δούμε το Central Park χιονισμένο, αλλά εξίσου τέλεια θα ήταν αν κάναμε βαρκάδα στη λίμνη κάτω από τον καυτό αμερικάνικο ήλιο… είδατε, όμως; Σας έχω επιχειρήματα για ό,τι και αν σας πω…
Κλείνοντας, σας ξανατονίζω. Κάντε πράγματα. Μη μένετε στάσιμοι. Μαζεύετε εμπειρίες, φωτογραφίες, στιγμές… Αυτό είναι για μένα το νόημα της ζωής. Και η ευχή μου για όλους είναι αυτή: Χρόνια πολλά με υγεία, ευτυχία, αγάπη, έρωτα, συγκινήσεις και ταξίδια… Θα τα ξαναπούμε με εκτενές άρθρο γεμάτο εμπειρίες από το ταξίδι μου… Καλή δημιουργική χρονιά σε όλους μας!          



Comments

  1. Πες τα χρυσόστομη! Και θα αναφέρω έναν πίνακα που έχω κρεμασμένο στο σαλόνι μου και λέει "Carpe That F.... Diem"!

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you for your comment!!!
With love...xoxo

Popular Posts